Picknick

Just när jag trodde att vi lämnat vintern bakom oss kom snön tillbaka. Kalla vindar, hala gator och vantarna åker på igen. Det är bara att sträcka på sig, ta ett djupt andetag och tänka på den härliga årstid som vi har framför oss. Jag passade på att unna mig själv ett loppisbesök idag och fyndade en fin, men naggad, karott från Rörstrands servis Picknick (på bilden nedan). Den snälle försäljaren skulle ha en tia och jag prutade som vanligt inte. Picknick lanserades 1956 och tillverkades fram till år 1969. Formgivare var Marianne Westman.

På bakfronten fortsätter jag att prova mig fram i djungeln av raw food – eller ja, raw snacks, egentligen. Ikväll svängde jag ihop lite av det jag hade hemma och resultatet blev chokladbollar smaksatta med pepparmyntsolja överbliven från förra årets julbak. På bilden ser det ut som köttbullar, i verkligheten som chokladtryffel.

Kommentera

