Den vackra krukan från Gabriel

Förr hade idrottsföreningarna loppis en gång om året. Nu verkar det bli allt vanligare att de har två eller till och med fler. Jag jublar lika mycket som alla andra loppistokiga – fler loppisar åt folket! Här kommer två av förra helgens fynd, en kruka från Gabriel och ja… vad i hela fridens namn är det andra?

I krukavdelningen hade någon stuckit ner ett tjugotal järnstavar, vackert dekorerade med hästskosöm, i en oasis. Jag kunde helt enkelt inte låta bli. Jag betalade en tjuga, gick därifrån och tänkte: vad ska jag ha dem till? Jo, de kommer nog att användas till lite av varje. Ett par av dem blir grillspett och ett par av dem har redan blivit blompinnar till orkidéer. Fint, eller hur?

2 thoughts on “Den vackra krukan från Gabriel

  1. Den vita krukan…snygg. Är den märkt på något vis? Ser ut som att den kan vara Margareta Hennix som står bakom…

    Tack för fin kommentar på min blogg 🙂

Kommentera

