Champagneglas

Igår natt, vid tolvslaget, skålade jag och sambon in det nya året med vars en fläderdrink. Jag har så många planer, tankar och idéer för vad det nya året ska innehålla att det spritter i kroppen. Jag vill komma igång nu!

Fläderdrinken serverades i de här vackra champagneglasen som jag hittade på loppis för ett par veckor sedan. De låg i en låda, omsorgsfullt packade en och en. Tolv stycken, helt felfria. 70 kronor fick jag ge. Det finns ingen etikett på glasen men något säger mig att de kommer från något av våra svenska glasbruk. Är det någon som känner igen glasen?

2 thoughts on “Champagneglas

  1. Glasen är från Orrefors och fanns att köpa i mitten av 60-talet. Då fick jag snapsglasen från den här serien. Väldigt läckra tyckte jag då och det gör jag fortfarande!

Kommentera

