En efterlängtad ljusstake

I går föll jag till sist för frestelsen att köpa en nya kamera. Som jag gått och trånat efter en ny. Men, inget gott som inte för något ont med sig…

  • Kameran och jag har börjat bekanta oss med varandra.
  • Kameran, jag och mac:en har dock en något ansträngd relation.
  • Kameran, jag, mac:en och den externa skärmen är på kanten till fullskaligt krig.

Men i väntan på att all teknik ska börja fungera tillsammans, kommer här ännu ett av mina favoritloppisfynd från 2011, nämligen en ljusstake. Den är designad av Gunnar Ander för Ystad Metall. Fin i all sin enkelhet. Jag är ofta på loppisar i Ystadtrakten och ser med jämna mellanrum den här typen av ljusstake där. Ofta säljs de för en billig peng, själv fick jag ge en tjuga.

Med ljus eller inte, den är så himla snygg mot en vit vägg.

Kommentera

