Tolv likörglas som vi inte behöver

Jag har en grej för glas. När man är så förtjust i något som man egentligen inte behöver är det viktigt att man har någon i sin närhet som sätter gränser. Som ställer den oundvikliga frågan: ”Behöver du verkligen det här?”. Min sambo är jättebra på att vara ”realisten” när det gäller porslin. Men när det gäller glasserviser så uppmuntrar han mig snarare till köp. Inte för att vi behöver fler glas, vi har så det räcker och blir över. Nej, man skulle kunna säga att han också har en grej för glas. Det här ställer så klart till det för oss. Vi bor i en trea och vi (läs: jag) har redan fyllt köksskåpen till bristningsgränsen.

Med denna inledning presenterar jag tolv likörglas som vi definitivt inte behöver. Glasen låg i en av de fyndlådor som jag osedd ropade hem på förra auktionen. De är så fina i skicket att jag gissar att de bara plockats fram till fint.

Serien heter Falken och är tillverkad av Skruf (på 40-talet?). Finns både med och utan guldkant. Hm, jag borde ha diskat dem innan kameran åkte fram.

Vad säger ni, behålla eller inte behålla?

One thought on “Tolv likörglas som vi inte behöver

  1. Svårt det där…vi har samma problem med glas, och då är mycket ändå undanstoppat. Skicket var ju kanonfint, och trots att jag ju mer gillar senare design, så föll jag för de här, Du får helt enkelt gå på hur mycket du gillar dem… 🙂

Kommentera

