Eleganta glas från Gullaskruf

Jag är nyligen hemkommen från helgens auktion och som vanligt har jag fått med mig en hel låda glas. I lådan fanns bland annat tio fina glas från Gullaskruf. Efter en snabb googling tror jag att serien heter Klot och tillverkades i slutet av 40-talet. Rätta mig om jag har fel!

Det var inte dessa glas som lockade mig till att köpa lådan, utan dessa kom med ”på köpet”. Även om de är både fina och eleganta så kommer jag inte att behålla dem själv utan istället packa ner dem i väntan på att loppissäsongen kommer igång. Säljlådan fylls på snabbt!

Kommentera

