Tio fina glas

Nästa fynd är inte mitt, utan sambons. Han har, som ni säkert förstått, också utvecklat ett intresse för gamla, snygga glas. Som tur är så har han ett bättre förstånd än vad jag har. Medan jag köper utan att riktigt tänka efter, så tar han en funderare på om vi verkligen behöver det här femtioelfte glaset. Svaret är nästan alltid nej, men han köper ändå, och det är en himla tur för annars hade vi ju missat de här godbitarna:

Som vanligt var det ett bra pris på dem, 30 kronor fick han ge för alla.

Jag trodde först att de gröna glasen på fot var Bengt Edenfalks allglas som tillverkades för KF av Skruf på 60-talet, men nu är jag inte längre lika säker…

4 thoughts on “Tio fina glas

Kommentera

