Sicka fina glas!

Solen skiner. I bakgrunden hörs Ella Fitzgerald. Pusslet är snart lagt och det dröjer inte många minuter innan bikinin åker på. I år kör vi vår semester på hemmaplan i sambons familjs stuga. Ett par hundra meter till den bästa sandstrand som finns – kan man ha en bättre semester? Just ja, jag glömde ju nämna alla loppisar som Österlen kryllar av. Det blir ett par sådana om dagen just nu. Idag hittade jag sju glas till en servis som vi precis börjat samla på, nämligen Vicke Lindstrands Sickan från Kosta.

Tre snapsglas och fyra… ja, vad är det? Sherryglas eller starkvinsglas? Jag måste verkligen lära mig vad man använder olika glas till. Alla sju kostade totalt 90 kronor. Ett pris som jag mer än gärna betalade!

Visst är de fina?

Kommentera

