Fatet som får allt att se gott ut

Sambon fick ställa upp som handmodell i den här bilden. Fatet, som är i grönt pressglas, köpte jag för en tjuga på en loppis längs vägen. Det har blivit en riktig favorit hos mig och jag har använt det till både vindruvor och jordgubbar de senaste dagarna. Jag vet inte så mycket om pressglas, är det lätt eller svårt att hitta information om tillverkare?

I något av kommande inlägg ska jag visa veckans fynd. Kommer ni ihåg att jag köpte en “Sensasjonskasserollen” från Cathrineholm för ett tag sedan? Efter det tänkte jag att jag aldrig skulle hitta något från Cathrineholm på en loppis igen, men jag hade fel…

Kommentera

