Teakskåpet som talade till oss

Jag önskar mig ett hus. Ett fint litet fritidshus, någonstans i en liten by på landet. Det ska vara högt och knubbigt och innehålla många rum, skrymslen och vrån. Där ska jag inreda med enbart loppis- och auktionsfynd. Snygga, stilrena möbler, färgglada lampfötter och udda porslin. Ibland är jag så långt gången i mina tankar om ett hus att jag glömmer bort att allt jag köper ska få plats i vår trea.

Som det här ursnygga teakskåpet som vi köpte på en loppis tidigare idag. Vi såg det, prutade ner det från 500 kronor till 450 och gick en runda till. Ska vi köpa? Var ska vi ha det? Till sist bestämde vi oss för att köpa, vi kunde helt enkelt inte låta bli.

Hyllplanen och lådornas bottnar är klädda i tidsenligt bokomslagspapper/hyllpapper. Jag är så glad att man låtit de ligga kvar – de är ju hur snygga som helst!

Nu ska det bara transporteras från mina föräldrar (där det står just nu) hem till mig och sambon. Förhoppningsvis får det plats i vårt sovrum, annars är det ommöblering nästa.

4 thoughts on “Teakskåpet som talade till oss

  1. Verkligen snyggt skåp!! Jag har oxå bestämt mig för ett teakskåp/skänk, har dock inte hittat de ännu och har egentligen ingen plats för det men jag vet att jag SKA ha ett, dom är ju så underbart fina:)

    • Ja, visst är de? Det var därför vi inte kunde gå ifrån det trots att vi egentligen inte har något behov av det. På samma loppis såg vi en fåtölj som jag tyckte var riktigt snygg, funderar på att åka tillbaka och köpa den på lördag, men än en gång: vi bor i en liten trea… 🙂

  2. Jag drömmer om samma sak. Tack och lov har jag en extra lokal där prylar får samlas på hög i väntan på torpet, för i en trea på 70 kvadrat ryms inte hur mycket som helst är jag rädd för.

    Skitsnyggt skåp förresten.

    • En extra lokal för alla fynd låter helt perfekt, jag önskar att jag hade haft den lyxen. Vi har ett källarförråd där jag kan ställa saker, men… ja, jag har så svårt för att bara packa ner dem – jag vill ju ha grejorna framme så att jag kan njuta av dem och använda dem… Tur att vi har köpt ett större skåp! 🙂

Kommentera

