Kan man loppisfynda i huvudstaden?

Här har vi ett av förra helgens fynd; en liten kruka från Ekeby. Det är första gången som jag har hittat den här typen av kruka från Ekeby på en loppis. Ett skäligt pris var det dessutom, jag fick ge en tia. Men fyndet gör mig en aning förbryllad… Hitintills har jag nöjt mig med vita krukor i våra fönsterbräden, så var ska jag göra av denna? Snyggast är den ju tillsammans med sina likar.

Förresten… Idag åker jag till Stockholm för en vecka av konferens, ledighet och kryssande. Fredagen är redan öronmärkt som loppisdag, men jag är inte säker på vart jag ska gå. Ni som vet, vilka bra second hand, antikbutiker och loppisar kan man besöka på en fredag?

Tips emottages tacksamt!

4 thoughts on “Kan man loppisfynda i huvudstaden?

  1. Sån kruka hoppas jag alltid på att hitta, men ingen framgång än.

    Det är svårt med loppis i Stockholm… I City rekommenderar jag Myrorna, Adolf Fredriks Kyrkogata 5-7 och precis utanför stan, Myrorna i Ropsten. Runt Odenplan liger bra antikaffärer att dreggla i, främst Upplandsgatan.

    Lördag är det stor loppis i Årsta som jag tror kan vara bra. Kolla in Årsta Mercado på facebook. Söndag är det nog loppis på Hötorget. Då kan det också finnas fyndchanser.

  2. Jag letar ju jämt krukor utan resultat, så jag blir avis,
    Sthlm och loppisar vet jag noll om. Hojta om du ska till gbg:)

    • Jag har hittat en hel del krukor på loppis genom åren. På loppisar jag besöker gäller det att verkligen rota runt bland krukorna, ofta gömmer sig de fina krukorna i staplarna långt bak. Där hittar jag ofta en och annan. Lovar att hojta till när det är dags för gbg!

Kommentera

