Inte visste jag att jag behövde en plåtburk med muminmotiv

Vissa köp lämnar mig förvirrad. Jag kan inte förstå vad det är som gjort att jag fastnat för en viss pryl i butiken, plockat ner den i min korg, betalat för den och sedan tagit den med hem. Missförstå mig inte, det är alltid finfina prylar, men de är helt enkelt inte jag. Den här plåtburken med muminmotiv är definitivt en sådan. Den är verkligen hur söt som helst, men den skiljer sig från allt som vi har i vårt hem.

… men vad spelar det för roll, egentligen? Jag ska nog hitta en plats till den. Plåtburken köpte jag på Myrorna i Stockholm i förra veckan för ett par tior. Den är inte alls så gammal som de saker jag vanligtvis visar upp här på bloggen, den är tillverkad 1992. Etiketten avslöjar att den sålts på Stockmann, troligtvis i Finland, för 37 finska mark.

2 thoughts on “Inte visste jag att jag behövde en plåtburk med muminmotiv

  1. Pingback: Bloggutmaning: Plåtburkar | Fina fyndet

Kommentera

