Bloggutmaning: Fem favorittyger

Bloggutmaning? Ja, jag är på! Tyvärr har jag inte ett enda stycke retrotyg, bara en massa fina dukar… Men dukar är ju också tyg, så här kommer fem av mina favoritdukar:

Den här handduken heter ”Bagarbarn” och är formgiven av Aune Laukkanen.

Fler som är med i utmaningen:

Porslinsbloggen
Gilas Grotta
Randiga Tråden
Re-DiZaIn
Loppistan
Saax-Ögongodis
Fynd eller ej
Kerstin Kokk
Ljuva 50-tal
Form55
H55
La momes Old fashioned
Porslinan
Jennieyo
Pryolodesign
Tanten på auktion
Stajnich loppisliv
Gamla Konsum i Åsarna
S:t Olofs blogg om Retro o Antik

6 thoughts on “Bloggutmaning: Fem favorittyger

  1. Pingback: Kerstin Kokk » Retrobloggutmaning: Mina fem favorittyger

  2. Vad roligt med någon som uppskattar jultextilier!!
    Dom två nedre är väl ena riktiga klassiker och har funnits/finns i många hem. Flera har nog ett minne relaterat till dom. Och undra om jag inte har” Staffan Stalledrängs”-duken(den översta)bland mina julgrejjer,,, Blir kul att få ta del av din kommande jul här på bloggen,,,för det blir väl något inlägg? 😉

    • Så den översta duken är en julduk? Jag har inte ens gjort kopplingen till Staffan Stalledräng, men nu när du säger det… Om inget annat så ska jag visa de underbara julgranshängena i trä som jag köpte i somras!

Kommentera

