Den turkosa kannan. Och mitt tjat om priser.

Häromkvällen surfade sambon M runt på min blogg. Plötsligt utbrast han: ”Måste du alltid skriva vad saker och ting kostar? Folk tror nog att vi är snåla”. Så för hans skull vill jag bara säga: nej, vi är inte snåla, jag vill bara att alla ni därute ska veta hur billigt det kan vara att köpa kvalitet. Dessutom smakar ett fynd extra bra om priset är det rätta, så jag kommer att fortsätta tjata priser. Som till exempel att jag fick betala hela 200 kronor för den här kannan tidigare i veckan.

Det är någonting med den här kannan som jag gillar. Kanske är det den turkosa färgen, kanske är det formen. Jag vet inte var den kommer ifrån, någon annan som känner igen den?

3 thoughts on “Den turkosa kannan. Och mitt tjat om priser.

  1. Jag tjatar ju också om priser till höger och vänster. Också för att visa hur billigt man kan fynda, och för att komma ihåg vad jag köpt något för.

    Om kannan vet jag dessvärre inget.

Kommentera

