Min gröna favoritkanna

Sakta men säkert utforskar jag Malmös utbud av second hand-butiker. Bäst är fortfarande Öppna hjärtat som har bra priser och en bra omsättning på grejor (det hänger så klart ihop). Första gången jag var där hittade jag den här kannan. Butikspersonalen hade precis varit ute på lagret och fyllt på sin vagn, så kannan hann aldrig ens komma upp på hyllan innan jag knyckte den. Den kostade 50 kronor – ett överkomligt pris!

Inte heller denna kanna vet jag någonting om. Min okunskap börjar bli ett återkommande tema… 🙂

One thought on “Min gröna favoritkanna

  1. Glas är inte heller min starka sida när det kommer till vem som formgivit. Men däremot kan jag uppskatta snyggt glas och detta är en riktigt snygg kanna.

Kommentera

