Tähti från Gefle

Jag gäspar mig igenom dagarna, vill inget hellre än att gå hem och lägga mig. Väl hemma, när klockan närmar sig ny dag och det är dags att sova, då piggnar jag till. Jag fastnar framför datorn, framför alla fantastiska bloggar. Läser, lär, förundras över hur mycket fina saker som alla vi loppisfanatiker lyckas vaska fram. Det slutar med ett par timmar sömn, ofta fem, innan det är dags att öppna ögonen igen. Jag måste hitta ett sätt att bryta den här uppenbart dåliga vanan. Med för lite sömn, alltså, inte bloggbesökandet… Aja, till ett helt annat ämne: kaffekoppar! Det här är en av få kaffekoppar i min samling som har röd dekor. Den har det annorlunda namnet Tähti.

Tähti tillverkades av Gefle mellan år 1966-67. Dekoren har jag sett även i blått och grönt.

2 thoughts on “Tähti från Gefle

  1. Tähti betyder Stjärna på finska och visst går det väl att se snöflingor/snöstjärnor i dekoren.
    Superfin. Kommer hålla ett öga öppet för en egen.

Kommentera

