Pyrola och på spaning

Om ett par veckor ska jag sälja lite överblivna grejor på en bakluckeloppis här i Lund. Jag, som otroligt nog aldrig har varit på den här loppisen förut, tog mig dit idag för att kolla läget. Ett och annat bord hade fokus på det jag gillar – glas och porslin – men som vanligt fanns det mest kläder, barnleksaker och filmer. Jag fick ett par saker med mig därifrån, bland annat den här såssnipan från Gefles serie Pyrola. Pyrola är en ny bekantskap för mig. Enkel och stilren.

Jag frågade försäljaren vad hon skulle ha för den. Tio kronor, fick jag till svar. Okej, sa jag och satte ner den på bordet för att kunna ta fram pengar till henne. ”Okej då, du får den för fem kronor”, hör jag då försäljaren säga. Jaha, ja…  varför inte? Den har två små färgsläpp längst fram, men det gör inte så mycket. Såhär i efterhand inser jag att köpet var ett typiskt Caroline-köp (dvs. ett jag-vill-bara-ha-den-hemma-ett-tag-och-kunna-titta-på-den-köp), så om någon därute samlar på Pyrola och är intresserad av denna så säg till, den är din för en femma!

Kommentera

