Flora av Olle Alberius

Innan jag ger mig ut på dagens loppistur i Lund så passar jag på att visa ett av förr-förra sommarens loppisfynd – en vas från Orrefors serie Flora, formgiven av Olle Alberius. Jag köpte den för att jag visste att det stod en liknande vas hemma i mina föräldrars köksskåp, kanske ville de ha ytterligare en? Om jag inte frågade dem eller om jag frågade och fick ett nej, det minns jag inte, men i alla fall så tog jag hand om den själv. Sedan dess har den stått i ett av våra skåp. Nu har jag plockat fram den, för den är ju faktiskt väldigt fin!

Den var för övrigt ett fynd, jag betalade en tjuga för den.

3 thoughts on “Flora av Olle Alberius

  1. Riktigt snygg! Ser aldrig dessa när man är ute på loppis. Klart att man känner lite extra för Alberius alster, eftersom han kommer från Jönköping också;)
    Lycka till på din loppistur idag!

Kommentera

