Irma Yourstone, en ny bekantskap

Ibland köper jag saker bara för att kunna ta reda på mer om det. Jag kan liksom inte låta bli. Jag köper, hittar information och kan somna nöjd och lite rikare på kunskap. Extra glad blir jag när jag i min jakt på identifikation springer på en designer/formgivare som jag inte tidigare hört talas om. Så när jag letade information om den här keramiktavlan från Upsala-Ekeby och fick veta att formgivaren hette Irma Yourstone blev jag extra glad. Ett nytt namn!

Just den här keramiktavlan finns i många olika färger och om vi ska lita på internet så tillverkades den år 1971. Jag har provhängt den i alla våra tre rum utan någon större framgång…. Men jag ska inte skylla på våra väggar, innerst inne vet jag att keramiktavlor inte riktigt är min grej. Jag har helt enkelt fått inse den bistra sanningen; tavlan passar inte hos oss och måste alltså hitta ett nytt hem.

2 thoughts on “Irma Yourstone, en ny bekantskap

Kommentera

