Ska man smöra, så ska man smöra med stil

Jag har sagt det förut; Sigvard Bernadotte visste vad han gjorde. Så stilrent, så snyggt. Jag har tidigare prisat hans ståtliga kaffekanna, och nu går jag raskt vidare till ett annat vardagligt ting, nämligen smörknivar. Långt nere i en låda med bestick hittade jag nämligen två stycken smörknivar som genast fångade min uppmärksamhet. Trekantiga? Så märkligt! För två kronor styck var det inget att fundera på så de åkte ner i korgen.

När jag kom hem tittade jag lite närmare på dem. Hade jag inte sett dem i någon tidning eller på någon blogg? Efter ett par minuters letande hade jag facit i hand, det var Triad av Sigvard Bernadotte.

Det är inte ofta jag säger att en smörkniv är läcker men de här är faktiskt det. Riktigt läckra. Om jag förstått det hela rätt är det ganska svåra att få tag på, är det någon därute som har andra delar att visa upp – kanske rentav en hel uppsättning?

2 thoughts on “Ska man smöra, så ska man smöra med stil

  1. Wow vilka snygga knivar. De ser inte så stora ut när du håller dem i handen. Fick först för mig att de var större 🙂
    Jag har aldrig sett dem men nu är det ju bara att slå på den radarn när man är på loppisar.

Kommentera

