Snyggt från Japan Airlines

Att jag är förtjust i snygga bestick är ingen hemlighet, våra lådor är överfulla av udda bestick. Att jag dessutom är förtjust i Japan är det säkert några av er som vet. Därför bör det inte förvåna er att ett av årets sista fynd är bestick från flygbolaget JAL, Japan Airlines.

Bestick från JAL, Japan Airlines

SAS har för övrigt haft många snygga bestick genom åren, eller vad sägs om:

Sigvard Bernadottes bestick
Sigurd Perssons Jetline från 1959
Besticken från Gense – visst är det Thebe?

Hur ser det ut i era bestickslådor? Har ni några bestick från flygbolag?

4 thoughts on “Snyggt från Japan Airlines

  1. Jodå, jag har en liten bunt av SAS-besticken av Bernadotte. Har köpt på mig när jag har hittat dem billigt. Tanken är att jag skall sälja när jag har fått ihop några fler.

  2. Personligen tyckte jag Bernadotte-besticken var fula, mittenbesticken var snygga men ine bra o äta med gissar jag, o de sista är väl inte Thebe! eller…..

Kommentera

