Fem favoriter från året som gick

Den här bloggen är inte särskilt gammal, fem månader för att vara exakt, men att springa på loppisar och fynda och gilla gamla grejor, ja, det har jag gjort i många år. Idag, på årets allra första dag, har jag tittat tillbaka på 2012. Jag har funderat över de fynd jag gjort, över bloggen i stort, och på er som läser den. Ni är ganska många och ni kommer från jordens alla hörn (på fem månader har jag haft besökare från 25 olika länder!). Det är så roligt att visa mina fynd för er och det kommer jag att fortsätta med under 2013.

Här kommer ett par av mina favoriter från året som gått (utan inbördes ordning):

Favorit #1:
Den gula kannan och den blå kastrullen från Cathrineholm trillade jag över oförskämt billigt och kunde inte låta bli att köpa. Jag gillar dem mer och mer.
Till inlägget om kannan
Till inlägget om kastrullen

Cathrineholm kastrull

Favorit #2:
Jag hade ett par nyproducerade skålar från Iittalas serie Kastehelmi, men tanken på att ha fler delar slog mig inte förrän jag hittade tolv assietter/små tallrikar i en antikhandel här i Lund. Sedan dess har jag dessutom fått ett tårtfat på fot och en större tallrik. Det har med andra ord blivit en liten servis!
Till inlägget

Favorit #3:
Med den här möbeln var det (nästan) kärlek vid första ögonkastet. Nu står den i vårt sovrum, fylld med porslin och glas.
Till inlägget

Favorit #4:
Mamma har fyndat en hel del till mig genom åren. Den här kannan, formgiven av Sigvard Bernadotte, är utan tvekan ett av hennes bästa köp till mig.
Till inlägget

Favorit #5:
Nils Nisbels bestick Party, tillverkade av GAB runt 1957. Snygga till ett bra pris.
Till inlägget

Jag ser fram emot 2013!

8 thoughts on “Fem favoriter från året som gick

  1. Grattis! Du har gjort riktiga kap under året som gått. Allra mest gillade jag teakskåpet, det är en pärla. Lycka till med fynden år 2013!

  2. Jag säger bara: Catrineholm! Din kaffepanna syns kanske på en kilometers avstånd fast då är den ju helt lysande dessutom – i dubbel bemärkelse! 🙂 Man blir pigg, och inte bara genom kaffet!
    Men det är fin klass på de andra tingen åxå. Hoppas att du får ett fint fyndår!

Kommentera

