Sierra från USA – en oväntad julklapp

I år deltog jag i ett världsomspännande julklappsbyte kallat ”Secret santa”. Det hela är väldigt enkelt; jag anmälde mig via en webbplats och blev tilldelad en person att skicka en julklapp till, samtidigt som någon annan blev tilldelad mig att skicka en julklapp till. För att kunna fixa en bra julklapp får alla som deltar skriva ner några rader om sig själv och jag skrev bland annat att jag gillar löpning och porslin från 50- och 60-talet – två saker som min secret santa tog fasta på. Jag skickade min julklapp till USA i mitten av december och en vecka senare kom mitt paket på posten.

Jag fick ett par barfotaskor att springa i plus det här porslinet:

Sierra, Kilns of MS (Max Schonfeld)

Sierra, Kilns of MS (Max Schonfeld)

Porslinet heter Sierra och är tillverkat av Kilns of MS (Max Schonfeld) på 70-talet. Det är tillverkat i USA. Tanken på att någon lagt ner så mycket energi på att hitta och skicka en så passande julklapp till en total främling värmer i hjärtat. Jag kommer definitivt att vara med nästa år igen.

4 thoughts on “Sierra från USA – en oväntad julklapp

    • Ja, det var inte helt lätt. Man vill ju hitta något som passar personen men som inte är allt för dyrt att skicka. Det blev ett par mysiga inneskor och lite svenskt godis.

Kommentera

