Lyckligt lottad. Och glasburkar.

Glasen på köksbordet klirrar när jag trycker ner tangenterna, en man utan tröja fixar något att äta i lägenheten på andra sidan gatan. Det är stilla ute, solen visar sig inte. Det är min sista semesterdag, årets första fredag och om en timme ska jag möta sambon på stan för en sen lunch. I brist på annat att göra under tiden som jag väntar har tankarna i mitt huvud börjat snurra. Det är stort och smått, allt från vad jag ska göra med den halvvissna blomman i fönsterkarmen till vad jag vill uppnå under 2013. Jag funderar på om jag kan livnära mig på att bara göra sådant som är roligt, utmanade och givande. Jag funderar på om jag ska cykla det där loppet eller om jag ska anmäla mig till ännu ett maraton. Jag funderar på om jag ska börja dansa igen, vilken bok jag ska läsa härnäst och vad jag ska laga för mat till ikväll.

… så tänker jag på hur lyckligt lottad jag är, som har alla dessa möjligheter och kan styra över mitt eget liv.

Glasburkar

Över till något helt annat: Jag vill passa på att visa ett par av mina glasburkar, den understa köpte jag häromdagen på årets första loppisrunda i Lund. Den mittersta burken, Hjärtans gott, finns i flera olika storlekar och färger. Den är tillverkad av Sea. Den andra glasburken vet jag tyvärr inget om.

5 thoughts on “Lyckligt lottad. Och glasburkar.

  1. Fina glasburkar. Såg en ”Hjärtans gott” i veckan med vit text. Lät den dock stå kvar på loppisen och glädja någon annan. Börjar bli fullt i skåpen hemma 😉

Kommentera

