Tore Borgs hundar

Igår gjorde jag ett kort stopp på Antikmässan i Älvsjö. Jag gick ett par varv i hallen (troligtvis samma varv eftersom jag såg samma montrar om och om igen). Jag åh:ade och oh:ade mig över de fina möblerna, porslinet, glaset och de dyra priserna. Jag köpte inget och jag tog inga foto, däremot fick jag träffa en massa trevligt folk som också tycker att det är roligt att blogga om gamla grejor. Kul!

Eftersom jag inte köpte något på mässan får jag passa på att visa upp något som jag införskaffat vid ett tidigare tillfälle; keramikhundarna av Tore Borg. Jag köpte dem på en av de mer kaotiska loppisar jag varit på. En idrottsförening skulle rensa i sin lada och ville bli av med allt, så de sålde tomma bananlådor för 100 kronor styck som besökarna sedan fick fylla med grejor. Vi fick med oss en hel del fina saker, bland annat de här hundarna, ett dussin fina Iittala-glas och den här lampskärmen.

Hundar, Tore Borg

Vill du ser fler keramikfigurer av Tore Borg? Titta in på bloggen Teak och orkidéer eller sidan Tore Borg figurer.

3 thoughts on “Tore Borgs hundar

  1. Pingback: Tore Borgs uppklädda katt | Fina fyndet

Kommentera

