Ut med det juliga änglaspelet, in med de påskiga äggkopparna

För mig och sambon har det varit en stressig början på det nya året. När vi inte jobbat har det varit födelsedagsfester och när det inte varit födelsedagsfester så har vi varit bortresta. Tiden har gått snabbt och det är först nu som jag inser att jag missat både januari och februari och att påsken närmar sig med stormsteg. Jag spenderar kvällarna med att gå runt i vår lägenhet och plocka med saker och ting. Igår packade jag äntligen ner de sista resterna av julen (det kvarglömde änglaspelet och metallsnöflingorna som jag nämnde i mitt förra inlägg), och i nästa vecka ska jag köpa påskris. Det är kontraster, det.

Äggkoppar Forse Gnista

På tal om påsk vill jag passa på att visa mina ursnygga äggkoppar i plast. De är tillverkade av SPI efter design av Forse Gnista. Även om varken jag eller sambon äter ägg i äggkopp, så har de en given plats i vårt köksskåp. Häftiga, eller hur?

Kommentera

