Finglas från Åfors till vardags

Om det är något jag är lite extra förtjust i så är det dricksglas. Det är dessutom ytterst tacksamt att samla på dem – de finns ofta i överflöd på loppisarna eftersom intresset är lågt. Och det är inte vilka dricksglas som helst som man hittar på loppisarna, ofta är det finfina glas tillverkade av våra svenska glasbruk. Ett exempel på det är våra vardagsglas från Åfors som vi fyndat för inga pengar alls.

Vattenglas från Åfors

Det finns en hel del dricksglas i våra köksskåp och sovrumsgarderober (!). Här är ett par av dem:

Fina glas
Färgade glas
Bubbliga glas
Stiliga glas

2 thoughts on “Finglas från Åfors till vardags

  1. Åh, visst finns det mycket fint glas! Men inte lika mycket utrymme här hemma! Tittade igenom de länkade men min favorit blev nog det som du håller i, på bild. Diskning med varsam hand förstår jag för den fina etiketten måste väl få finnas kvar?! 🙂

    • Definitivt diskning med varsam hand, men etiketterna bryr jag mig inte särskilt mycket om (i alla fall inte på dricksglas som dessa). Jag försökte faktiskt pilla bort etiketten på en av dem, men de sitter ordentligt.

Kommentera

