Filmtips & temys med gröna Anna

Idag har jag varit ledig från jobbet. Jag promenerade en stund på stan, gjorde ett kort stopp på Erikshjälpen och hamnade sedan på en eftermiddagsvisning av dokumentärfilmen Searching for Sugar Man. Jag hade inga höga förväntningar på den (i alla fall inte högre än vad som är brukligt för en film som vunnit en Oscar), och därför var jag heller inte beredd på hur känslofylld den faktiskt var. Jag njöt av den fantastiska musiken, levde mig in i det människoöde som målades upp framför mig och torkade tårarna som rann längs kinderna.

Gröna Anna från Rörstrand

Efter filmen kopplade jag av med en kopp te vid köksbordet. Just den här koppen, Grön Anna från Rörstrand, är mitt senaste koppköp. Själv koppen hittade jag på en loppis i Sjöbo för ett par veckor sedan och fatet införskaffades i en antikhandel i Stockholm veckan efter. 35 kronor har den kompletta koppen kostat.

Vad säger ni om duken? Påskig så det förslår!

2 thoughts on “Filmtips & temys med gröna Anna

Kommentera

