Den röda med de vita blommorna

Funderar ni på var era fynd kommer ifrån? Vem som haft dem tidigare och hur hemmen de funnits i såg ut? Det gör jag. Jag undrar vem som tidigare druckit av min nyinköpta kaffekopp och hur många tårtor som serverats på det 60 år gamla fatet. I de få fall jag får möjlighet att köpa en sak av den första och enda ägaren, försöker jag alltid att få med mig historien. I andra fall får jag ärva andras historier, eller skapa egna. Oavsett så är historien en viktig del – utan den hade fyndet bara varit en… sak.

Röd kastrull med vita blommor

Den här kastrullen, i den klaraste röda färg, hamnade i kundkorgen på en av påskens loppisar. Jag köpte den med ett speciellt hem i åtanke. Ibland vet man precis var en sak hör hemma och det är inte alltid hos oss. Med kastrullen följde ingen särskild historia, men jag är säker på att historien kommer att skapas i det hem som den nu är på väg till. Riktigt vårig, eller hur?

4 thoughts on “Den röda med de vita blommorna

Kommentera

