Kvittoburken med den gula tranan

Idag vill jag visa en riktig favorit – min kvittoburk från Gefle. Jag köpte den för ett par år sedan på auktion. Semesterersättningen från jobbet hade precis kommit och jag ville slösa lite pengar på något jag egentligen inte behövde. Burken blev ganska dyr, 400 kronor, men å andra sidan pryder den verkligen sin plats i köket. Den används inte till kvitto, däremot har en vikt trana fått en given plats ovanpå burken.

Kvittoburk från Gefle

Dekoren, de svarta och blå strecken, heter Randi. Burken är tillverkad i början av 60-talet. Det finns ytterligare en variant på burken, en med teaklock, den kan man se hos Porslinsbloggen.

Kommentera

