Simmulsons Cardus

Ikväll sitter jag bänkad framför Eurovision Song Contest. Inte för att jag är en inbiten mellofantast eller tycker att musiken är särskilt bra, utan för att det är i Malmö. Eftersom jag jobbar i Malmö har jag sett spektaklet växa sig allt större de senaste dagarna. Från en och annan stripad buss till stora tält med framträdanden, flaggor med texten ”we are one” i alla möjliga färger och butikers specialerbjudande och hälsningar på olika språk. Jag hejar inte på någon och kommer troligtvis att tröttna efter halva programmet, men är det i Malmö så är det.

Mitt i eurovisionfebern passar jag på att visa ett av helgens köp: en väggplatta formgiven av Mari Simmulson för Upsala-Ekeby. Plattan ingår i serien Cardus.

Mari Simmulsons Cardus

Fin, eller hur?

2 thoughts on “Simmulsons Cardus

  1. Mari Simmulson kan verkligen göra det där lite extra fria och vitala i positiv bemärkelse!
    Och vem har inte sett hela programmet? 😉 Kul att Malmö får uppmärksamhet!

Kommentera

