Percys himmelsblå blomglas

Efter varje loppis kommer vi hem med något som vi vet att vi inte kommer att behålla. Vi vet det redan när vi köper prylen, men kan ändå inte låta bli. Oftast beror köpet på kunskapstörst, jag vill helt enkelt ta reda på vad det är för något som jag håller i handen. Ibland är det för att jag vet att någon samlar på just den serien. Mer sällan handlar det om pengar. Visst är det trevlig att sälja saker vidare och tjäna pengar på dem (om inget annat så finansierar det mina övriga köp), men på senare tid har jag börjat ifrågasätta om det är värt att lägga ner 2 timmar på att sälja något på tradera för 150-200 kronor. Njä. Nu har jag istället packat lådorna fulla för att sälja på loppis i Simrishamn om ett par veckor, många grejor letar efter nya hem.

Vas, Gullaskruf

Den här vasen köptes för att ta reda på mer om den. Som etiketten visar kommer den från Gullaskruf och är formgiven av Arthur Percy. Hos Porslinsbloggen kan du se andra delar i den här serien med vaser (eller ”blomglas” som det står i reklamannonsen). Glädjande nog så har den redan hittat ett nytt hem, men innan den skickas vidare får jag njuta av den. Visst är färgen härlig?

5 thoughts on “Percys himmelsblå blomglas

  1. Jag har börjat fundera precis som dig! Även om man vet att man kan göra en vinst på en Traderaförsäljning, så är det ändå ibland mest bara jobbigt med fotande och packande (och en del knasiga köpare) Hittar man någon som verkligen samlar på saken är det roligare att ge bort det billigt 🙂 Verkligen härlig färg!

    • Ja, visst är det så? Det måste ju finnas bättre saker att göra med sitt liv än att fota, packa och skicka? Som att blogga, till exempel 😉

Kommentera

