Vaser med vackra former

Jag fastnar alltmer för formen, snarare än färgen. Det innebär att jag numera kommer hem med saker som jag aldrig skulle få för mig att köpa för ett par månader sedan. Den högra vasen köpte jag tidigare idag. Inte för den brun-gröna färgen (för den är jag inte särskilt förtjust i), utan för den snygga formen. Att den dessutom passar utmärkt tillsammans med vasen av Kaj Franck, ja, det är ett fint plus.

Två vaser

Jag har aldrig sett den här typen av vas förut, är det någon annan som känner igen den?

Kommentera

