Ugglebringaren som vi gav bort

När jag går på loppisar och second hand-butiker köper jag nästan uteslutande saker till mig själv. Jag köper, som regel, aldrig något att ge bort i födelsedagspresent eller liknande. Ett av skälen är att jag vill att andra ska uppskatta ett föremål precis lika mycket som jag. Men ingen regel som inte har ett undantag. Den här ugglan köpte vi hos en lokal antikhandlare i Lund för att ge bort.

Bringare, uggla

Ugglan är formgiven av Kjell Jordahn, troligtvis för Hyllinge glasbruk. Den finns i många olika färger och har tillhörande dricksglas.

2 thoughts on “Ugglebringaren som vi gav bort

Kommentera

