Helt plötsligt står man där med tre handvispar

Man frågar sig varför, man vänder och vrider på dem och beundrar enkelheten i Nilsjohans skarpt gula handvispar Nya cyklon. Man undrar vad det var som gjorde att de fick följa med hem. Var det färgen som lockade? Gult är ju riktigt snyggt. Var det formen? Ja, det var en del i det. Var det priset? En femma styck är svårt att argumentera emot. Så nu är frågan: vad gör man med tre handvispar när man är nöjd och glad med elvispen som redan finns i köksskåpet?

Nya cyklon

Nya cyklon

Visst är det här en skapelse av Sigvard Bernadotte?

4 thoughts on “Helt plötsligt står man där med tre handvispar

  1. Känner igen problemet…

    Har också lyckats köpa ett antal av dessa handvispar på mina loppisturer. Fråga mig inte varför. Är samma sak med ”Röda Klara”. Köpte på mig säkert 30 olika sådana under några år, innan jag insåg galenskapen i det hela. Jag som aldrig ens använt en enda av dem…fullt nöjd med min ”vanliga” konservöppnare…

    Idag är båda handvisparna och Röda Klara samlingen sålda, men jag får erkänna att jag sista tiden börjat köpa på mig Röda Klaror igen 🙂

Kommentera

