Semesterdrömmar. Och en uppkäftig vas.

Om ett par veckor och en handfull dagar loggar jag ut från jobbdatorn, rullar in stolen under mitt alldeles för stora skrivbord och lämnar kontoret för en efterlängtad semester. Fyra veckor oplanerad tid. Jag ska leva mig in i litterära kärlekshistorier, läsa tills jag knappt kan skilja fiktion från verklighet. Jag ska doppa tårna i havet och lyssna på Edith Piafs självsäkra Non, je ne regrette rien och sjunga med i refrängen trots att jag inte kan ett enda ord franska. Jag ska bli rastlös, jag ska hitta på saker att göra och platser att besöka. Jag ska dansa, köra de vägar jag aldrig kört förut, bränna axlarna på loppis, träffa trevliga människor och leta efter viktorianska villor att flytta in i. Jag ska låtsas att tiden står still.

Den gröna vasen

Om ett par veckor och en handfull dagar… Då är det semester!

Kommentera

