Är det en bricka? Eller är det ett Fia med knuff-spel?

Under sju dagar visar jag de runda plåtbrickor som jag har i min ägo. De är totalt sju, så ni kan se fram emot en färgglad bricka om dagen.

Dagens bricka har jag visat en gång förut. Det är en lustig liten sak som kan fungera antingen som en bricka, eller som ett Fia med knuff-spel. Oavsett så tycker jag att den piggar upp vårt hem med sina rosor i fyra olika färger.

Det här är en av de första plåtbrickorna jag köpte. Jag hade letat länge efter en rund bricka, jag hade ju sett på andras bloggar vilka fina som fanns att fynda. Loppisarna kom och gick, utan ett enda brickfynd… Så en dag vände det och jag sprang på hur många som helst, bland annat denna. Nu har jag ett annat, mer angenämt problem: för många!

Bricka

Imorgon visar jag upp en bricka från danska Ira. Håll utkik!

2 thoughts on “Är det en bricka? Eller är det ett Fia med knuff-spel?

Kommentera

