Wangels färgglada blommor

Under sju dagar visar jag de runda plåtbrickor som jag har i min ägo. De är totalt sju, så ni kan se fram emot en färgglad bricka om dagen.

Den här brickan från Ira Denmark hade jag turen att hitta på en loppis i början av sommaren. Jag betalade en tjuga för brickan med tillhörande plåtburk (som du kan se här). Anita Wangel står bakom mönstret som finns i en handfull olika färger och pryder allt från brickor och glasunderlägg till plåtburkar och brödboxar.

Bricka

Här är ett par bloggare som har brickan i andra färger:

Huset på Lövås har en grön.
Apple Scruff och Dollybird retro har vars en turkos.
Vintervisan har en lila.

One thought on “Wangels färgglada blommor

Kommentera

