Den turkosa brickan knyter ihop säcken

Har ni tröttnat på att se runda plåtbrickor? Om så är fallet kan jag glädje er med att detta är den sista på ett tag. Idag har vi nämligen kommit fram till den allra sista av de sju runda plåtbrickor som vi har i vårt hem. De sju brickorna som jag har visat har inte så mycket med varandra att göra – de är troligtvis tillverkade av olika företag, i olika länder och kanske till och med i olika årtionden. Men en sak har de gemensamt: de fullkomligen dryper av färg och glada mönster.

Jag avslutar brickkavalkaden med en gammal favorit. Jag har visat den förut, men den är så fin att den förtjänar att visas igen. Som de flesta plåtbrickor jag springer på så saknar den märkning.

Vilken bricka var din favorit?

Bricka

Nu kör vi på med ett par vanliga inlägg ett tag, men jag lovar att ett och annat tema kommer att dyka upp framöver. Men frågan är: vad ska nästa tema vara? Barnbestick, vita blomkrukor, glasbringare? Ge mig gärna förslag!

2 thoughts on “Den turkosa brickan knyter ihop säcken

  1. Men grattis på 30-årsdagen!!! Stämmer det? Hittade din blogg när jag googlade Gullskruf. Läste lite här och där och såg ett inlägg från din 29-årsdag 2012! Försöker hjälpa min gamla mamma (72) att packa inför flytt från Sundsvall till Stockholm, vilket inte är lätt. Sakerna tar aldrig slut! Men har man bott i samma hus i över 40 år och är lite av en hamster (både hon och jag) så blir det lätt så, och är man som jag då intresserad av gamla saker så följer alldeles för mycket med mig hem istället för att ”avyttras”. Vi är inte så bra på att loppissälja saker men har lyckats få iväg lite på blocket. Nåväl, tack för info om Gullskruffynd och vackra bilder. Tittar säkert in igen! /U

Kommentera

