Skedfyndet Gallery

Söndag förmiddag. Jag har femtielva saker jag vill skriva om och lika många fynd att visa, men som vanligt fastnar jag. Jag trasslar in mig i formuleringar, tankar som inte är klartänkta och fotografier som inte blir som jag föreställt mig. I vanliga fall stänger jag datorn och gör något annat, något enklare, men inte idag. Idag ska jag visa en av de saker som jag köpte i somras, nämligen skedarna Gallery från GAB, designade av Monica Backström.

Skedar, Gallery

Sked, Gallery

Jag köpte skedarna i en glas- och porslinsbutiks lilla undantag. Butiken har många år på nacken och säljer med jämna mellanrum ut saker de har i sitt lager. De hade bland annat gamla Reijmyreglas. När såg man sådana, helt oanvända, förut? Skedarna var alltså helt nya och låg i sin originalkartong. Jag fick betala tio kronor styck för dem.

Förpackning. Skedar, Gallery

Skedarna finns även i vitt, men då heter de Carré och kommer från Nilsjohan.

One thought on “Skedfyndet Gallery

  1. Sånt är så kul, önskar att man kunde råka ut för det! Jag vet att en kompis fick tag på ett stort antal Colorado-tallrikar på det viset, de kom från en bosättningssaffär som sålde ut gammalt källarlager för inga pengar alls 🙂

Kommentera

