En turkos plåtburk och härligt höstliga känslor

Det har varit en bra dag. Jag har njutit av solens intensiva strålar och struntat i att rulla ner persiennerna när solen stuckit i ögonen. Jag har fått fina komplimanger och lyssnat på mina kollegor när de berättat om vad som gör dem glada. Jag har tagit en lång lunchpromenad och fönstershoppat second hand. Jag har andats djupa, kittlande andetag och haft ett brett leende på läpparna. Jag har kramats, pussats och försökt att sprida mitt goda humör. Och så har jag utnyttjat dagens sista soltimme till att fota en del av den sista tidens fynd.

Plåtburk

Visst är den charmig, burken som påminner mig om både cirkusar och trummor? Den blev min för en tjuga på morgonloppisen på Södra Esplanaden i Lund.

2 thoughts on “En turkos plåtburk och härligt höstliga känslor

Kommentera

