Thebe i mängder

I flera år har jag letat efter besticken Thebe från Gense. Trots att jag rotat igenom den ena bestickslådan efter den andra på loppisar har jag gått utan – jag är ju inte ensam om att leta efter detta stilrena bestick. Så en dag vände det… Det började med att jag sprang på en kniv och efter det har bestick efter bestick trillat in…

För tre månader sedan hittade jag en potatissked, en såssked och en syltsked. Jag betalade ett par kronor för dem.

Gense, Thebe

Två månader senare var jag på loppis på södra esplanaden i Lund. Där hittar jag först skinkbesticken (eller förskärarebestick som de kallades i Genses produktbroschyr) för en tia och sedan ett gäng gafflar och skedar för ytterligare en tia.

Gense, Thebe

Idag var jag på loppis på Malmömässan. Loppisen började redan igår så jag hade inga förhoppningar om att fynda – men det var precis vad jag gjorde! Jag betalade en hundralapp och fick alla besticksdelarna på bilden här nedanför. Knivar, gafflar och skedar i olika storlekar och former, salladsbestick och en såssked.

Thebe, Gense

Tänk, nu har vi en låda full av Thebe och vi har betalt under 150 kronor för rubbet… Ibland så händer det!

Efter att ha tittat in på sidan thebe.se så ser jag att vårt samlande bara precis har börjat.

Kommentera

