En riktig retroblomma

Om ni följer andra retrobloggar så kan jag slå vad om att ni sett den här blomman många gånger den sista tiden. En elefantöra. Jag får väl erkänna att jag inte tyckte att den var särskilt fin första gången jag såg den, men nu har jag tvärvänt och tycker att den piggar upp – den är ju som ett alldeles eget litet champagnebrus! Jag och min elefantöra har inte riktigt lärt känna varandra, så om ni tycker att den ser lite hängig ut så har ni rätt.

Elefantöra

Krukan hittade jag på loppis i somras. Jag köpte två stycken för en hundralapp. Jag är inte säker på krukans ursprung – kan det vara en Svea-kruka från Ekeby? Eller kanske en Gabriel?

4 thoughts on “En riktig retroblomma

Kommentera

