Lucka 11: Cleo från Gefle

Jag har köpt många koppar de senaste åren, så många att jag inte kunnat behålla alla utan fått sortera ut efterhand. Det innebär att jag då och då gör mig av med koppar som för all del är fina, men som saknar det där lilla extra. Men nu börjar det bli svårt att sortera ut, snart är det nämligen bara guldkornen kvar – det är till och med så att jag får anstränga mig för att inte skriva ”Här kommer en av mina favoritkoppar” på varje nytt inlägg jag gör i adventskalendern…

Gefle, Cleo

Men… det här är faktiskt en av mina favoritkoppar. Den heter Cleo och är tillverkad av Gefle. Dekoren står Arthur Percy bakom. Cleo tillverkades år 1959 och finns i blå eller svart dekor.

2 thoughts on “Lucka 11: Cleo från Gefle

Kommentera

