Lucka 12: Ännu en namnlös dekor från Rörstrand

En del av de koppar som dyker upp i min adventskalender har jag visat förut, antingen här på bloggen eller på instagram. Idag är det dags för en sådan – en favorit i repris, helt enkelt. Jag hittade den på Emmaus i Malmö för ett par månader sedan och jag köpte den trots att det var den smutsigaste kopp jag någonsin sett. Efter ett par timmar i ett varmt bad tillsammans med en diskmaskinstablett så blev den som ny. Det visade sig sedan att en av mina kollegor var på jakt efter tekoppar i just den här modellen, så koppen bor numera hemma hos henne.

Tekopp

Tekoppen kommer från Rörstrand och dekoren, som finns i blått respektive rött, är namnlös.

Kommentera

