Lucka 16: Vadstena

Den här koppen från Gefle har fått namnet Vadstena. Vad som är intressant med den är att den verkar finnas i flera olika varianter… När jag googlade på den hittade jag till Aletorp Antiks sida, och vet ni vad jag hittade där? En kopp i samma modell och med samma mönster…. Men mönstrets placering på koppen är annorlunda jämfört med den kopp jag har. Hos Femtiotalsjakten hittade jag ytterligare en variant och slutligen finns det ett tefat hos En sakletares bekännelser som inte heller ser ut som de andra…

Vadstena, Gefle

Hur många olika varianter av Vadstena finns det egentligen? Har ni sett någon variant som jag inte nämnt här?

Kommentera

