Lucka 17: Gustavsbergs Rosa

Jag har lovat sambon att inte köpa fler koppar som saknar fat. Eller fler fat som saknar koppar, för den delen. Men ibland är det svårt att låta bli… Som när jag springer på fyra koppar Rosa från Gustavsberg för fem kronor styck.

Rosa, Gustavsberg

Det är något särskilt med den här koppmodellen, den är enkel och stilren och passar lika bra nu som för 60 år sedan. Tyvärr vet jag inte vem som står bakom den fina dekoren.

Nu önskar jag att jag kunde hitta en hel servis, precis som Porslinan gjorde, men tills dess nöjer jag mig med fyra fat. Någon som har över?

Kommentera

