Vackra blommor — på balkongen & på Gefles Anemone

Sommar. Bara ben i blommiga klänningar, varma dagar och soltrötta kvällar. Jag har fyllt balkongen med pelargoner, bönor, sockerärtor, tomater, sallad och goda örter och varje kväll ägnar jag en liten stund åt att ingående studera hur mycket de växt under dagen, plocka gulnade blad och förundras över de vackra blommorna hos de olika pelargonsorterna.

Det är inte bara balkongen som är fylld med färgstarka blommor, även det här fina fatet – Anemone från Gefle – svämmar över av vackra blommor. Fatet fyndades till mig av min mamma för ett par månader sedan. Hon betalade en guldpeng för det.

Fat, Anemone

Sedan tidigare har jag en kaffekopp i samma dekor:

Gefle, Anemone

One thought on “Vackra blommor — på balkongen & på Gefles Anemone

Kommentera

