Hänger du med i retrobloggarnas julkalender?

Retrobloggarnas julkalender är i full gång. Imorgon är det min tur och jag är mitt uppe i förberedelserna. Det blir en liten utmaning till er retrotokiga… Så kom tillbaka imorgon! Men, i väntan på att torsdag ska bli fredag, rekommenderar jag er att ta en titt på de luckor som vi har bakom oss.

  1. Old shit & stuff öppnade första luckan (men tyvärr hittar jag inte hennes inlägg på bloggen).
  2. Retro-Tokig visade bilder från sitt adventsfixade hem.
  3. Fröken Otilias köksskåp dammade av gamla juldukar och tipsade om pepparkakstopping.
  4. Form55 visade glaskulor i en himla snygg komposition (och framkallade ett stort ha-begär hos mig).
  5. Tant Emmas bravader fick till ett charmigt inlägg om hur saker och ting skulle kunna ha varit.
  6. Gestaltningstanten berättade att delar av retrobloggarnas julkalender från i fjol visas på julmarknad i Gamla Linköping (kan ni tänka er, de ställer ut utskrivna bloggposter!).
  7. Gittes knappar, tapeter och ting och Gilas grotta lyckades med konststycket att helt ovetandes om varandras planer köra samma tema – på samma dag! De visade fina textilier och juldukar och rekommenderade boken ”Tryckt till jul” (som jag för övrigt fick på posten idag).
  8. Teak och orkidéer visade härliga bilder från ett par av sina första jular.
  9. Retrolux levererade sin önskelista – på rim!
  10. Undantaget i Hulebäck introducerade oss till Liisa Vitali, en smyckedesigner från Finland.
  11. Jag, en Loppista gav oss (eller snarare våra nära) fina tips om vad man kan ge en retroman i julklapp.

Jag ser med spänning fram emot de kommande luckorna!

Kommentera

