Lucka 3: Rörstrands Valentine

Idag öppnar jag luckor i två olika adventskalendrar. Jag öppnar en lucka retro- och vintagebloggarnas adventskalender och en lucka i min egen lilla adventskalender med koppar.

När det gäller koppar har jag många favoriter. Lite för många, egentligen. En av favoriterna är Rörstrands Valentine, därför blev jag extra glad när jag hittade de här tre tekopparna på ett av borden på en torgloppis i Lund i somras. Kopparna hade troligtvis stått där sedan säljaren packade upp på morgonen och jag kom förbi på kvällen efter jobbet. Efter en kort diskussion om priset enades vi om 120 kronor för alla tre. Ett överkomligt pris, tycker jag.

Rörstrands Valentine

Valentine tillverkades mellan åren 1961-1969. Vem som står bakom Valentines dekor är inte känt.

En tanke på “Lucka 3: Rörstrands Valentine

  1. Ping: Retrobloggarnas julkalender – Lucka 21 |

Lämna en kommentar